Mit is jelent a hatékony kommunikáció az Apple számára?
Igazán elismerésre méltó, amivel az Apple dicsekedhet.
Évről évre emelkedő eladások, növekvő profit és rekordokat döntő részvényárfolyam…
A sikerekhez nagyban hozzájárul, hogy az Apple vásárlóinak lojalitása, márkahűsége kimagasló.
A CBS News egyik cikke szerint ennek egyik titka az Apple Genius Bar-okban rejlik.
Az Apple üzletekben ezek azok a helyek, ahová vevők a technikai kérdéseikkel, problémáikkal fordulhatnak. Persze abban semmi új és meglepő nincs, hogy a jó ügyfélszolgálati tevékenység hozzájárul a vevők lojalitásához.
De miért van az (azon túl, hogy a termékek nagyon is jók…), hogy a felmérések alapján a Genius Bar-ok látogatói 90%-ban extrém módon elégedettek és határozott szándékuk van további Apple termékek vásárlására?
Érdemes a színfalak mögé tekinteni…
Az Apple Genius Bar valamennyi munkatársa egy 2 hetes intenzív tréning programon vesz részt, amelyen azt tanulják meg, hogy hogyan kommunikáljanak a vevőkkel.
Nemcsak az általánosságok szintjén, hanem nagyon komoly képzést kapnak arra, hogy valójában hogyan lássanak bele a vevőik fejébe.
Szakértőjévé válnak a non-verbális kommunikációnak, az emberi viselkedés elemzésének.
Ezeknek a jeleknek a pontos feltérképezésével már azelőtt tudják, hogy mit gondol a vevő, mielőtt egyetlen szót is kimondott volna.
És ezeknek a jeleknek a segítségével tudják a vevőiket pl. a 4 alapvető vevői csoportba besorolni, aminek révén sokkal célzottabbak és eredményesebbek lesznek a válaszaik.
Ez a négy csoport a Döntésképes – Interaktív – Stabilizáló – Körültekintő.
És ezzel a DISC tipológiával, ezen viselkedési jelek felismerésével és az eredményesebb kommunikációt eredményező válaszokkal fogunk foglalkozni a legközelebbi open tréningünkön.
Minden résztvevő az előzetesen kitöltött felmérés alapján megismeri a saját DISC riportját is.
Ettől a tréningtől még nem lesz olyan felkészült, mint az Apple munkatársak 2 hét után, de az biztos, hogy már másnaptól sokkal tudatosabb és eredményesebb kommunikációt valósíthat meg a munkahelyen és a magánéletben egyaránt… 🙂
DISC kommunikációs tréning – Információk és jelentkezés itt…