Coaching


“A coach az, aki azt mondja, amit nem akarsz hallani, azt látja, amit nem akarsz látni, hogy az legyél, akiről mindig is sejtetted, hogy lenni tudsz.”

Tom Landry amerikai futball edző

KO Coaching programok

Intenzív, egyéni, online teszttel támogatott fejlesztési programok

A KO elnevezés a “kick off” kifejezésből származik, vagyis a program révén egy olyan lendületes, energikus és hatékony fejlesztési programot akarunk megvalósítani, ami rövid idő alatt nagy távolságra képes eljuttatni a programban résztvevőt.

Akárcsak egy jól sikerült kirúgás során a kapus a labdát…  

Kinek ajánljuk?

– aki szeretne alapos helyzetelemzést kapni saját kommunikációs, viselkedési, vezetői vagy értékesítői stílusáról és ez alapján hozzáértő támogatást a fejlesztéshez

– aki egyéni fejlesztést akar, nem pedig csoportos tréninget

– aki rövid idő alatt szeretne jelentősen javítani a kommunikációs, vezetői vagy értékesítői kompetenciáin

– aki számára fontos a munkahelyi kapcsolatainak javítása és eredményesebbé tétele

– aki szűkreszabott időkerettel rendelkezik és intenzív programot akar

– aki képes a coach segítségével a saját maga számára kitűzött fejlesztési célok eléréséért tenni is

Részletek itt…


coachingMi a coaching?

A coaching olyan beszélgetéssorozat, amely segíti a coach ügyfelét abban, hogy céljait elérje, és ez a személyes változás különböző formáit is tartalmazza.

A coachnak és ügyfelének közös felelőssége az, hogy az elérendő eredményeket tisztán meghatározza, és hogy társak legyenek a személyes fejlődés útján. A coach felelőssége, hogy olyan mederben tartsa a beszélgetéseket, amely eredményt hoz.

Ennek során alkalmazhat szerepjátékot, megfigyeléseket, rá tett hatások közlését, kérdéseket, támogató vagy éppen kihívást jelentő kapcsolatra törekszik. Ez a felfogás és ezek az eljárások nehezebben, de egyébként hasonlóan alkalmazhatóak vezető-beosztott viszonyban is.

Vezető és munkatárs kapcsolatában: A coaching a vezető feladatai közül a célokat kitűző, elvárásokat meghatározó, teljesítményértékelő, motiváló funkciókat magában foglaló, általában vezető és beosztottja között történő, sajátos kommunikációs módszerrel vezetett beszélgetés.

Jellegzetessége, hogy kizárólag az adott dolgozó egyéni, individuális sajátosságaira fókuszál. A beszélgetés technikai levezetése lehetővé teszi az egyénben meglévő, azonban a hatékonyságot tekintve változóan eredményes erőforrások aktivizálását.

A vezető tulajdonképpen a dolgozó személyes tanácsadójának tekinthető ebben a kapcsolatban.
A coach és coachee viszonyt az edző és sportoló kapcsolatával szokták érzékeltetni.

Az edző többet tesz, minthogy kitűzi a célt, kontrollálja annak elérési módjait, visszajelzést ad, és módosít a viselkedésen. A jó edző a sportoló sajátos, egyedi képességeit fejleszti személyre szabott programmal, és kapcsolatuk is szükségszerűen több, mint a közös érdekek által meghatározott munkakapcsolat: adott esetben akár magában foglalhat személyes problémákkal való foglalkozást is – tanácsadói szinten.

A hangsúly az egyéni kompetenciák fejlesztésén van. A coach lehetővé teszi az egyénnek, hogy saját erőből bontakoztathatja ki önmagát, és a kívánt irányba fejlődjön.

A coaching arra épül, hogy az egyes munkatársakban individuálisan különböző erősségek vannak.

A coaching alkalmas arra, hogy a passzív erőforrások aktivizálása, a megoldásorientált gondolkodásmód fejlesztése és a figyelmi fókusz saját erőforrások felé történő koncentrálása révén ezeket az egyedi tartalékokat kihozzák az emberekből és érvényesítsék – a vállalat teljesítményének növelésére és az egyes dolgozók megelégedésére.

Mi nem a coaching?

Nem teljesítményértékelő beszélgetés.

Habár a coaching eredményeként teljesítménynövekedés tapasztalható, a beszélgetés levezetési módszere gyökeresen különbözik a teljesítményértékelő beszélgetések technikáitól.

Nem problémaelemzés.

A tanácsadói munka egyik csapdája, ha a beszélgetők „benn maradnak” a probléma taglalásában. Igen gyakran kialakul a beszélgetők között – legtöbbször akaratlanul – egy konszenzus arról, hogy a változás kulcsa egy olyan külső tényezőben van, amelyre nincs, vagy kevés a befolyása a coachee-nek. A megoldás orientált coaching olyan speciális kérdezés-, és beszélgetésvezetési technikákat alkalmaz, amelyekkel megelőzhetőek ezek a helyzetek. Olyan megoldás kialakítását segíti elő, amelyet a coachee saját hatáskörében tud megvalósítani.

Nem jelent pszichologizálást.

A coachingnak nem tárgya a személyiség, és nem célja a személyiség „feltárása”, elemzése, értelmezése. A coaching során elkerüljük a „lelkizést”, panaszkodást. Habár a coaching következményeként jelentkező hatások leírhatóak pszichológiai fogalmakkal ( pl. motiváltság, aktiváció, tudatosság), módszere megakadályozza a lelki tartalmak direkt kommunikációját.

A coach nem veszi át a változás felelősségét.

Mivel a beszélgetés fókusza a coachee elköteleződésére és belső erőforrásaira irányul, ezért mindig tudatában van annak, hogy saját probléma megoldásában felvállalja a saját felelősségét.

Tipikus coaching témák

Kényes vezetői helyzetek kezelése: Kritikát adni, dicsérni, elbocsátani, a béremelési kérést elutasítani – ezek sokszor még a gyakorlott vezetőknek sem mennek könnyen.

Asszertivitás javítása: béremelés, előléptetés és egyéb kérések

Problémamegoldás (kiinduló helyzet / probléma leírás / cél / akadályozó tényezők / eddigi kísérletek)

Döntéselőkészítés (Pro/Kontra analízis)

Fontos tárgyalásra felkészítés (szerepjáték, prezentáció készítés.)

Munkamódszer/hatékonyság javítás (Melyikbe sorolja be most magát? Melyikhez szeretne tartozni? Ehhez mit kell tennie?)

-Delegálás -Project management coaching (új vezető, új szerepkör, nem ismeri az eszközöket, nem tud delegálni. Új helyzetbe való beletanulás)

Prezentációs készség javítás (mi a problémája a szerepléssel?)

 

Miben más, miben hatékonyabb, mint egy tréning?

Testreszabott, nem a tréningen részvevő 10-12 vezető gondjai és általános problémák a téma

Nem egyszeri, hanem folyamatos, azaz mindig az éppen aktuális kihívások megoldása a cél

Rugalmas: az ügyfél igényeitől függ, melyik témára mennyi időt fordítunk és mikor

A coach házhoz jön, alkalmazkodik a vezető munkaidejéhez

Költséghatékony, mert nincs utazási, szállás- és étkezési költsége a megrendelőnek. Igaz, a coach óradíja jóval drágább, mint egy vezetői tréning 1 órája, a járulékos költségek nélkül már gazdaságosabb lehet

Gyakorlatorientáltabb



Ez a weboldal sütiket használ. Az EU törvények értelmében kérlek, hogy engedélyezd azok használatát. Bővebb információ

Az EU törvények értelmében fel kell hívjuk a figyelmét arra, hogy ez az oldal cookie-kat, sütiket használ. A sütik apró, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el a számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye a böngészést. A sütik letilthatók a használt böngésző beállításaiban. Ennek hiányában, illetve az Elfogadom gombra való kattintással a használatuk elfogadásra kerül.

Bezár